Форум Privat Aero
http://forum.privat.aero/

Запитання про ковзання (скольжение)
http://forum.privat.aero/viewtopic.php?f=15&t=1263
Страница 1 из 2

Автор:  Petro [ 06 апр 2014, 22:29 ]
Заголовок сообщения:  Запитання про ковзання (скольжение)

Доброго здоров'я добродії пілоти.
Мені, як пілоту-новачку, цікаво розібратися з безпечністю такого інструменту для скидання надлишкової висоти на гліссаді, як ковзання. Особливо цікавить порівняння високопланів з низькопланами.
Декілька разів чув думку про небезпечність цього маневру для низькоплану через "затінення" крила від набігаючого потоку повітря фюзеляжем і як наслідок звалювання на "затінене" крило, або інші причини проти нього при абсолютній безпечності ковзання для високопланів.
Буду вдячний за якісь життєві приклади.

Автор:  Игорь [ 06 апр 2014, 23:30 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

Петро, насколько мне известно, скольжение безопасно при строгом соблюдении достаточной скорости. Литература рекомендует этот маневр без ограничений низкоплан/высокоплан. Хоть я летаю на высокопланах (не далее как вчера отлетал 2 часа на RANS S7, приходилось пользоваться и скольжением), не слышал про опастность скольжения у низкопланов от их пилотов. Скорость я контролирую по прибору, оставляю стандартной на глиссаде, хотя истинная скорость растет из-за косого обдува ПВД. Если есть сомнения в безопасности на вашем типе, альтернативы две: полный выпуск закрылков и ускорение, если есть запас по дальности.

Автор:  flybas [ 07 апр 2014, 08:57 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

Випуск закрилків обмежений швидкістю, тим більше повний.

Автор:  yatsevsky [ 07 апр 2014, 12:15 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

Щоб грунтовно відповісти, тре перелопатити трішки літератури, але що варто знати:
1. На низькопланах ковзання менш ефективне.
2. На деяких апаратах є ліміт на час ковзання, оскільки це може призвести до того, що паливо відтікає у неправильному напрямку і можна заглохнути. (зокрема Beech Sundowner C23, на якому мав щастя практикувати).
3. Оскільки ППТ (ПВД) починає не зовсім правильно обдуватись, як кажуть буржуї airspeed indicator becomes unreliable. На це також треба звертати увагу.

Найбільш відоме ковзання було застосоване пілотами Планера Гімлі - http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider, тому правильно виконане ковзання, на маю думку, може бути виконане на майже будь-якому ПС незалежно від конструкції.

Автор:  Mike [ 07 апр 2014, 12:51 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

На бонанзе с v-tail лучше не делать скольжение.

Автор:  Petro [ 07 апр 2014, 13:50 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

Игорь писал(а):
насколько мне известно, скольжение безопасно при строгом соблюдении достаточной скорости.

А яка швидкість буде безпечною, враховуючи описане мною затінення крила + неправдивість індикатору швидкості про що казав Володя?
yatsevsky писал(а):
Щоб грунтовно відповісти, тре перелопатити трішки літератури, але що варто знати:
1. На низькопланах ковзання менш ефективне.
2. На деяких апаратах є ліміт на час ковзання, оскільки це може призвести до того, що паливо відтікає у неправильному напрямку і можна заглохнути. (зокрема Beech Sundowner C23, на якому мав щастя практикувати).
3. Оскільки ППТ (ПВД) починає не зовсім правильно обдуватись, як кажуть буржуї airspeed indicator becomes unreliable. На це також треба звертати увагу.

Найбільш відоме ковзання було застосоване пілотами Планера Гімлі - http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider, тому правильно виконане ковзання, на маю думку, може бути виконане на майже будь-якому ПС незалежно від конструкції.

Володя, дякую за прописування по пунктах (ціную структурованість) :good:
п.1 Про нього кажуть багато, але чи значить це що ефективність настільки низька, що не варто заморочуватися? Тоді чому ж Gimly Glider не обрав інший спосіб і чи був він нього?
п. 2 зрозумів, що це обмеження має бути в РЛЕ
п. 3 не доглупав сам. Дякую.
Mike писал(а):
На бонанзе с v-tail лучше не делать скольжение.

Цікаво. А чому?
Це обмеження прописане виробником?

Автор:  yatsevsky [ 07 апр 2014, 14:51 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

п.1. Саме так. Але якщо тобі конче треба сісти (precautionary landing чи відмова), то, як пілот, мусиш використовувати усі наявні для цього засоби.

Автор:  Игорь [ 07 апр 2014, 16:03 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

Petro писал(а):
п.1 Про нього кажуть багато, але чи значить це що ефективність настільки низька, що не варто заморочуватися? Тоді чому ж Gimly Glider не обрав інший спосіб і чи був він нього?

Где-то читал, да вобщем понятно и так, что эффективность сброса высоты зависит от площади бокового профиля фюзеляжа. Когда фюзеляж обдувается сбоку, возрастает сопротивление, а это то как-раз то что нам нужно. Скольжение будет малоэффективно на некоторых СЛА у которых сзади труба или открытая ферма, например, на А-20 или А-30. У Скайренджера, например, ферма сзади предусмотрительно обтянута тряпкой ;) и скользить на нем - одно удовольствие.

Автор:  flybas [ 07 апр 2014, 16:58 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

Бекас скользит, аж гай шумит :))) не надо ля-ля:)
Скай тоже нормально, но по эффективности (верт. скорости) Бекасу как раз уступает чуть, потому как Бекасик (с балкой, а не трубой)без дачи РУДа просто... падает :%) ,невзирая на всякие затенения и умные книжки :D

Автор:  Игорь [ 07 апр 2014, 22:41 ]
Заголовок сообщения:  Re: Запитання про ковзання (скольжение)

Судя по тем фото, которые я нашел, у Бекаса голая труба гораздо короче, чем у А-20:
Бекас:
Изображение
А-20:
Изображение+
Так что ничего удивительного.

Страница 1 из 2 Часовой пояс: UTC + 2 часа
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/