Форум Privat Aero

Сообщество людей, увлеченных авиацией
planes
Текущее время: 28 мар 2024, 15:41

Часовой пояс: UTC + 2 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 11 ]  На страницу 1, 2  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 06 апр 2014, 22:29 
Не в сети
Посетитель
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 30 мар 2012, 12:27
Сообщения: 148
Откуда: Київ
Доброго здоров'я добродії пілоти.
Мені, як пілоту-новачку, цікаво розібратися з безпечністю такого інструменту для скидання надлишкової висоти на гліссаді, як ковзання. Особливо цікавить порівняння високопланів з низькопланами.
Декілька разів чув думку про небезпечність цього маневру для низькоплану через "затінення" крила від набігаючого потоку повітря фюзеляжем і як наслідок звалювання на "затінене" крило, або інші причини проти нього при абсолютній безпечності ковзання для високопланів.
Буду вдячний за якісь життєві приклади.

_________________
Політики і підгузники схожі тим, що і тих і інших потрібно регулярно міняти. Причому з однакової причини


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 06 апр 2014, 23:30 
Не в сети
Продвинутый
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 30 апр 2011, 09:55
Сообщения: 946
Откуда: Альфа Центавра
Петро, насколько мне известно, скольжение безопасно при строгом соблюдении достаточной скорости. Литература рекомендует этот маневр без ограничений низкоплан/высокоплан. Хоть я летаю на высокопланах (не далее как вчера отлетал 2 часа на RANS S7, приходилось пользоваться и скольжением), не слышал про опастность скольжения у низкопланов от их пилотов. Скорость я контролирую по прибору, оставляю стандартной на глиссаде, хотя истинная скорость растет из-за косого обдува ПВД. Если есть сомнения в безопасности на вашем типе, альтернативы две: полный выпуск закрылков и ускорение, если есть запас по дальности.

_________________
Залог здоровья - не зарядка по утрам, а высота и скорость.


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 07 апр 2014, 08:57 
Не в сети
Частый гость
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 22 апр 2011, 16:35
Сообщения: 360
Випуск закрилків обмежений швидкістю, тим більше повний.


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 07 апр 2014, 12:15 
Не в сети
Частый гость
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 19 апр 2011, 13:06
Сообщения: 306
Щоб грунтовно відповісти, тре перелопатити трішки літератури, але що варто знати:
1. На низькопланах ковзання менш ефективне.
2. На деяких апаратах є ліміт на час ковзання, оскільки це може призвести до того, що паливо відтікає у неправильному напрямку і можна заглохнути. (зокрема Beech Sundowner C23, на якому мав щастя практикувати).
3. Оскільки ППТ (ПВД) починає не зовсім правильно обдуватись, як кажуть буржуї airspeed indicator becomes unreliable. На це також треба звертати увагу.

Найбільш відоме ковзання було застосоване пілотами Планера Гімлі - http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider, тому правильно виконане ковзання, на маю думку, може бути виконане на майже будь-якому ПС незалежно від конструкції.

_________________
UA PPL/a SEP :: EASA PPL/a SEP :: ICAO Level 5


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 07 апр 2014, 12:51 
Не в сети
Продвинутый

Зарегистрирован: 11 окт 2011, 07:29
Сообщения: 824
На бонанзе с v-tail лучше не делать скольжение.


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 07 апр 2014, 13:50 
Не в сети
Посетитель
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 30 мар 2012, 12:27
Сообщения: 148
Откуда: Київ
Игорь писал(а):
насколько мне известно, скольжение безопасно при строгом соблюдении достаточной скорости.

А яка швидкість буде безпечною, враховуючи описане мною затінення крила + неправдивість індикатору швидкості про що казав Володя?
yatsevsky писал(а):
Щоб грунтовно відповісти, тре перелопатити трішки літератури, але що варто знати:
1. На низькопланах ковзання менш ефективне.
2. На деяких апаратах є ліміт на час ковзання, оскільки це може призвести до того, що паливо відтікає у неправильному напрямку і можна заглохнути. (зокрема Beech Sundowner C23, на якому мав щастя практикувати).
3. Оскільки ППТ (ПВД) починає не зовсім правильно обдуватись, як кажуть буржуї airspeed indicator becomes unreliable. На це також треба звертати увагу.

Найбільш відоме ковзання було застосоване пілотами Планера Гімлі - http://en.wikipedia.org/wiki/Gimli_Glider, тому правильно виконане ковзання, на маю думку, може бути виконане на майже будь-якому ПС незалежно від конструкції.

Володя, дякую за прописування по пунктах (ціную структурованість) :good:
п.1 Про нього кажуть багато, але чи значить це що ефективність настільки низька, що не варто заморочуватися? Тоді чому ж Gimly Glider не обрав інший спосіб і чи був він нього?
п. 2 зрозумів, що це обмеження має бути в РЛЕ
п. 3 не доглупав сам. Дякую.
Mike писал(а):
На бонанзе с v-tail лучше не делать скольжение.

Цікаво. А чому?
Це обмеження прописане виробником?

_________________
Політики і підгузники схожі тим, що і тих і інших потрібно регулярно міняти. Причому з однакової причини


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 07 апр 2014, 14:51 
Не в сети
Частый гость
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 19 апр 2011, 13:06
Сообщения: 306
п.1. Саме так. Але якщо тобі конче треба сісти (precautionary landing чи відмова), то, як пілот, мусиш використовувати усі наявні для цього засоби.

_________________
UA PPL/a SEP :: EASA PPL/a SEP :: ICAO Level 5


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 07 апр 2014, 16:03 
Не в сети
Продвинутый
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 30 апр 2011, 09:55
Сообщения: 946
Откуда: Альфа Центавра
Petro писал(а):
п.1 Про нього кажуть багато, але чи значить це що ефективність настільки низька, що не варто заморочуватися? Тоді чому ж Gimly Glider не обрав інший спосіб і чи був він нього?

Где-то читал, да вобщем понятно и так, что эффективность сброса высоты зависит от площади бокового профиля фюзеляжа. Когда фюзеляж обдувается сбоку, возрастает сопротивление, а это то как-раз то что нам нужно. Скольжение будет малоэффективно на некоторых СЛА у которых сзади труба или открытая ферма, например, на А-20 или А-30. У Скайренджера, например, ферма сзади предусмотрительно обтянута тряпкой ;) и скользить на нем - одно удовольствие.

_________________
Залог здоровья - не зарядка по утрам, а высота и скорость.


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 07 апр 2014, 16:58 
Не в сети
Частый гость
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 22 апр 2011, 16:35
Сообщения: 360
Бекас скользит, аж гай шумит :))) не надо ля-ля:)
Скай тоже нормально, но по эффективности (верт. скорости) Бекасу как раз уступает чуть, потому как Бекасик (с балкой, а не трубой)без дачи РУДа просто... падает :%) ,невзирая на всякие затенения и умные книжки :D


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Запитання про ковзання (скольжение)
СообщениеДобавлено: 07 апр 2014, 22:41 
Не в сети
Продвинутый
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 30 апр 2011, 09:55
Сообщения: 946
Откуда: Альфа Центавра
Судя по тем фото, которые я нашел, у Бекаса голая труба гораздо короче, чем у А-20:
Бекас:
Изображение
А-20:
Изображение+
Так что ничего удивительного.

_________________
Залог здоровья - не зарядка по утрам, а высота и скорость.


Вернуться к началу
  Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 11 ]  На страницу 1, 2  След.

Часовой пояс: UTC + 2 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 5


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB