Форум Privat Aero

Сообщество людей, увлеченных авиацией
planes
Текущее время: 19 апр 2024, 05:41

Часовой пояс: UTC + 2 часа




Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 16 ]  На страницу 1, 2  След.
Автор Сообщение
 Заголовок сообщения: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 04 авг 2013, 21:30 
Не в сети
Новичок

Зарегистрирован: 28 окт 2012, 21:49
Сообщения: 12
Всім привіт!
Є така незвичайна людина: Сергій Рудобашта. 15 років потому він вирішив побудувати біплан.
За основу був взятий популярний літачок 30-х років DH60G "Gypsy moth". Відхилення від оригіналу незначні. Подробиці краще питати в Сергія. Напишу те, що знаю: замість оригінального двигуна (мабуть десь в музеях та в приватних колекціях вони все ж таки є) був встановлений 4-х циліндровий Вальтер-Мінор. За потужністю він схожий з оригіналом, але на 35 кг легший. Сергій вирішив проблему з центровкою за допомогою свинцевих пластин, які закріпив в передній частині двигуна.
Рік тому, нарешті, цей біплан опинився у нас на аеродромі. Все класно, але доводки по двигуну затягнулися аж до теперішнього часу. Сергій потихеньку доводив все до ладу, добрі люди допомогли з запчастинами, отже все гаразд :).
2 серпня знайшли рівний шматочок поля, який нам підходив за напрямком вітру.
З’ясувалося, що по курсу біпланом можна керувати тільки проти вітру та за вітром, якщо напрямок вітру 45 градусів, керувати дуже складно, потрібно весь час підгазовувати двигуном, щоб обдувати руль напрямку. Літак весь час намагається повернути на вітер. Якщо вітер під 90, то літачком можна їхати або прямо або повернути на вітер. Пару раз довелося вимикати двигун, тому що літачок весело прямував в кущі і ніяких гальм, звісно, не має. Тобто розвернутися на 180 градусів власними силами неможливо (хіба, що в штиль). Після отримання мінімальних навиків руління по землі вирішили зробити декілька швидкісних пробіжок по асфальту. Тим паче вітер довернув строго по смузі. Зробили одну пробіжку по асфальтній смузі, навіть вдалося підняти хвоста на декілька секунд. Коли піднявся хвостик відразу з'явилися помітні відчуття на ручці керування по тангажу, та літачок став добре керуватися за напрямком. За раз пробігли усього 500 метрів, та стерли п’яту костиля вщент. Взагалі там була накладка, яка кріпилася двома болтами М6 (мені здається що вони просто відлетіли разом з накладкою). Вирішили, що на сьогодні вистачить.
Наступного ранку (3 серпня) , поки всі спали, Сергій з Максом з'їздили до Сані (на форумі Allcolt), приварили до костиля нову п’яту з нержавійки. В цей день погода була дуже сприятлива для обльоту. Вітер був 4-5м/сек. з поривами, але по асфальтній смузі. Біплан силами нашої «авіабанди» відбуксирували на полосу. Після короткого прогріву вдалося підняти літачок в повітря. На розбігу ручку тримав нейтрально, хвостик піднявся на швидкості 45-50 км/год. (при всіх наступних зльотах віддавав ручку далеко за нейтраль і хвостик піднімався значно на меншій швидкості, приблизно 35-40 км/год). Відрив на швидкості 60-65км/год. Літак добре керується по крену-тангажу-курсу. При збільшенні обертів двигуна потрібно трохи давати ліву педаль, в польоті також потрібно трохи притримувати. Швидкість в наборі та горизонтальному польоті тримав 90-100 км/год. Вертикальна швидкість невелика 1,5-2м/сек
Болтанка та термічка були, але відчувалися якось побоку, біплан летить наче «утюг», впевнено та монументально. Перші розвороти та віражі робив обережно, потім трохи сміливіше. Розігнав літачок до 120км/год. Можна було і швидше, але поверхня на крилах далека від ідеалу (погана адгезія ЛКП до клею, яким промазувались шви), тому вирішив не ризикувати. Звалювання на 65-60км/год. Причому поведінка літака мені не дуже сподобалася. Ніяких вібрацій та тянущих зусиль на ручці не спостерігалося. Була тільки невеличка вібрація по педалям. З'явилося відчуття, що біплан замість клюнути носом намагається опустити хвіст, тим самим ще збільшити кут атаки. Що мало бути далі я не знаю, просто пихнув ручку від себе. Сергій каже, що потрібно змінити кут встановлення стабілізатора (там у нього є невелике відхилення від оригіналу). На посадці спочатку встановив РУД на малий газ, тримав швидкість 100 км/год. Перед вирівнюванням трохи підгазнув, щоб зменшити вертикальну швидкість. Перша посадка вийшла трохи коряво, був невеличкий «козел», який зразу зник від руху ручкою «від себе - на себе». На пробігу розслабився, і літачок зразу вильнув вліво. Наступні посадки вийшли набагато краще :). Після обльоту встановили передню сидушку та покаталися разом з Сергієм та усіма хлопцями з нашого колективу.
Маю відео обльоту та післяпольотного огляду літака (вибачте, відео необрізане та непричухане). Трохи згодом зроблю нормальний ролик під музику, з усіма членами нашої авабанди :)



Последний раз редактировалось Jimmy 12 авг 2013, 11:21, всего редактировалось 1 раз.

Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 04 авг 2013, 21:55 
Не в сети
Частый гость

Зарегистрирован: 09 июл 2011, 20:30
Сообщения: 486
От чистого сердца, поздравляю!
Отличная реплика получилась.
Звук мотора завораживает...
Успешных полетов!


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 05 авг 2013, 03:16 
Не в сети
Продвинутый
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 30 апр 2011, 09:55
Сообщения: 946
Откуда: Альфа Центавра
Симпатичный самолетик, поздравляю! Меня учили при взлете, когда плавно даешь РУД до упора вперед левой рукой, одновременно таким же плавным движением правой руки даешь до упора вперед РУС, тогда костыль отрывается практически сразу после начала движения. Потом по мере разгона можно РУС потихоньку подтягивать.

Jimmy писал(а):
З'явилося відчуття, що біплан замість клюнути носом намагається опустити хвіст, тим самим ще збільшити кут атаки.


Центр тяжести проверяли, он на месте?

_________________
Залог здоровья - не зарядка по утрам, а высота и скорость.


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 05 авг 2013, 03:29 
Не в сети
Посетитель
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 26 июн 2012, 13:34
Сообщения: 154
Поздравления! Молодцы!
Долгих и радостных полетов!


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 05 авг 2013, 05:46 
Не в сети
Частый гость

Зарегистрирован: 23 июн 2013, 06:13
Сообщения: 380
Наблюдал сие историческое действие в субботу, маневрируя на посадках между бипланом и планером ;)))
отличный аппарат. наши поздравления ;)
Алексей


Вложения:
BiPlan.jpg
BiPlan.jpg [ 56.14 КБ | Просмотров: 6644 ]

_________________
Fly Safe
Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 05 авг 2013, 07:55 
Не в сети
Новичок

Зарегистрирован: 04 мар 2013, 21:21
Сообщения: 10
-Так він літає


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 05 авг 2013, 08:04 
Не в сети
Аналитик

Зарегистрирован: 24 июн 2011, 06:14
Сообщения: 2246
Игорь писал(а):
Симпатичный самолетик, поздравляю! Меня учили при взлете, когда плавно даешь РУД до упора вперед левой рукой, одновременно таким же плавным движением правой руки даешь до упора вперед РУС, тогда костыль отрывается практически сразу после начала движения. Потом по мере разгона можно РУС потихоньку подтягивать.

Jimmy писал(а):
З'явилося відчуття, що біплан замість клюнути носом намагається опустити хвіст, тим самим ще збільшити кут атаки.


Центр тяжести проверяли, он на месте?


Так делать ни в коем случае нельзя. Игорь не пиши из за чего кто то может убиться


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 05 авг 2013, 10:02 
Не в сети
Продвинутый

Зарегистрирован: 11 окт 2011, 07:29
Сообщения: 824
Поздоровляю! Гарний літачок, дуже милий.


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 05 авг 2013, 10:36 
Не в сети
Продвинутый
Аватара пользователя

Зарегистрирован: 30 ноя 2011, 19:53
Сообщения: 760
Богдан. От всей души радуюсь за ТЕБЯ и ВАС всех разом. Птичка летает. М-О-Л-О-Д-Ц-ы!!!

_________________
Я не буду бегать в табуне. И не под седлом, и без узды !


Вернуться к началу
  Профиль  
 
 Заголовок сообщения: Re: Підняли біплан-реплику DeHavilland DH60G "Gypsy moth"
СообщениеДобавлено: 05 авг 2013, 13:56 
Не в сети
Аналитик

Зарегистрирован: 24 июн 2011, 06:14
Сообщения: 2246
Богдану и команде уважение и долгих летных лет


Вернуться к началу
  Профиль  
 
Показать сообщения за:  Поле сортировки  
Начать новую тему Ответить на тему  [ Сообщений: 16 ]  На страницу 1, 2  След.

Часовой пояс: UTC + 2 часа


Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 63


Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете добавлять вложения

Найти:
Перейти:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB