Я прочитал и проанализировал новый документ. В целом не вижу проблем в том, что там прописано. Достаточно прогрессивный документ. Вопрос скорее в правильности применения описанных в нём норм. У нас много сидящих в башне любят интерпретировать законодательство на свой лад и доказательство правоты в судах потом занимает много времени и денег. Но увы, мы от этого не защищены. У меня есть опыт, когда однозначно прописанная норма в законодательстве трактуется с точностью до наоборот и когда просишь показать, где такое прописано, ответ был гениальным: философия документа это подразумевает
Теперь по сути. План полета и заявка существуют ТОЛЬКО при полетах в контролируемом пространстве (это прописано положением, а также правилами полётов) Положение подразумевает, что при полетах в неконтролируемом пространстве не получаются никакие разрешения:
Цитата:
18. Користувач повітряного простору з метою провадження діяльності з використання повітряного простору повинен подати заявку на його використання.
Для провадження діяльності, пов’язаної з польотами повітряного судна, користувач повітряного простору повинен подати заявку на виконання польотів, якщо отримання дозволу на виконання польотів є обов’язковим.
У разі виконання польотів цивільних повітряних суден в умовах загального повітряного руху поза межами контрольованого повітряного простору обслуговування повітряного руху заявки на використання повітряного простору не подаються, крім польотів, що виконуються:
з використанням спеціально встановлених зон (тимчасово зарезервованого повітряного простору);
у межах аеродромних зон і районів управління повітряним рухом відомчих органів управління повітряним рухом;
у межах зон з особливим режимом використання повітряного простору;
з перетинанням державного кордону.
следовательно не может быть плана полета, а следовательно и отклонения от него.
Далее, пункт 46 гласит:
Цитата:
46. До порушень порядку використання повітряного простору України належать:
використання повітряного простору без подання заявок, отримання дозволу та/або умов його використання, крім випадків, що передбачені цим Положенням;
то есть полет в неконтролируемом пространстве не является нарушением, потому что не требует заявки.
Следовательно и следующий пункт относится ТОЛЬКО к полетам по заявке:
Цитата:
недотримання умов використання повітряного простору України або плану польоту (відхилення від маршруту, заданого рівня польоту, зліт чи посадка повітряного судна з незапланованого (на незапланований) або закритий аеродром, постійний злітно-посадковий майданчик/вертодром тощо) без дозволу або погодження органу обслуговування повітряного руху (органу управління повітряним рухом), крім аварійних випадків;
Потому что мы условия получаем только при полете (хотя бы части его) в контролируемом пространстве. Все нарушения, описанные в скобках, касаются полетов согласно заявки (плана полёта, а именно FPL) В принципе это логично и я не вижу ничего в этом страшного, потому что заявил маршрут - должен его придерживаться, если отклоняешься - должен согласовать. Это нормально. Согласовал - не есть нарушение. FPL прошел в системе, условия получил на геоточку или посадку вне аэродрома - ты не нарушил Положение об использовании воздушного пространства. При полете в неконтролируемом пространстве мы в принципе не получаем условия, а уведомляем органы ОПР о полете. Уведомил - нарушения нет. Не уведомил - нарушил. Но запретить полет они в этом случае не могут.
Теперь о положительных моментах, особенно для вертолетов. Многолетняя борьба по посадкам в населенном пункте закончена.
401 постанова Кабмина больше не действует, а следовательно нет больше запрета на посадки в населённых пунктах (понятно, с соблюдением безопасности и действующего законодательства). Кроме того есть прямо прописанные требования обозначить все препятствия и ЛЭП:
Цитата:
62. Особи, яким належать або в користуванні яких перебувають постійні та тимчасові висотні споруди, зобов’язані з метою забезпечення безпеки польотів повітряних суден розмістити на таких спорудах за власний рахунок нічні та денні маркувальні знаки відповідно до авіаційних правил України та забезпечити утримання зазначених знаків у придатному для експлуатації стані.
63. Лінійні споруди (лінії електрозв’язку, електропостачання, канатні дороги тощо) заввишки 50 і більше метрів над земною поверхнею, а лінії електропостачання загальнодержавного значення незалежно від їх висоти маркуються через кожні 100 метрів макетами куль діаметром 0,5 метра білого та оранжевого кольору з обох боків від місць перетинання з лінійними орієнтирами (річками, автомобільними дорогами, залізницями) на відстані не менше ніж 500 метрів.