А это, Игорь, ответ на твой вопрос.
6. В статье 44
Льотна придатність екземпляра цивільного повітряного судна есть пункт 2:
У разі невідповідності повітряного судна вимогам льотної придатності уповноважений орган з питань цивільної авіації замість сертифіката льотної придатності може видати дозвіл на виконання польотів, якщо встановлено, що повітряне судно здатне безпечно виконувати основний політ за умови дотримання встановлених обмежень.
Перелік умов, за яких може бути видано дозвіл на виконання польотів, установлюється авіаційними правилами України. На таких повітряних суднах не дозволяється здійснювати комерційні перевезення багажу, вантажу, пошти та пасажирів і виконувати авіаційні роботи за плату, наймом або договором чартеру та проводити навчання.
На імпортоване в Україну повітряне судно, що планується використовувати в авіації загального призначення, маса якого не перевищує 5700 кілограмів для літаків та 3180 кілограмів для гелікоптерів і типова конструкція якого сертифікована повноважним органом країни розробника або спеціалізованою установою, видається дозвіл на виконання польотів без схвалення його типової конструкції уповноваженим органом з питань цивільної авіації за умови позитивного висновку зазначеного органу про можливість та умови його експлуатації і подання уповноваженому органу з питань цивільної авіації необхідної інформації для видачі такого висновку та забезпечення нагляду.Этот пункт был внесен (еще в проект ВК) Александром Степановичем Пихало. Фактически он, тем самым, утвердил на уровне закона деятельность отдела авиации общего назначения, выполняющего свои функции, до этого, на основании внутренних приказов. В старом ВК не было понятия
дозвіл на виконання польотів, а был лишь
сертифікат льотної придатності (может быть выдан только ВС с сертификатом типа) и упоминание о каком то документе что может его заменить. Теперь те дозвилы с которыми мы летаем очень даже законны и с ним, Игорь, может летать самодельное ВС.
7. Так же, в эту статью, по причине что я говорил выше, удалось вставить пункт 6, который, по сути, является дополненной статьей 25 старого ВК:
Сертифікація планерів, дельтапланів, надлегких літальних апаратів, інших повітряних суден спортивного призначення, повітряних суден аматорської конструкції, аеростатичних апаратів та допоміжних пристроїв, що впливають на безпеку польотів, здійснюється установою, визначеною уповноваженим органом з питань цивільної авіації, за участю розробника зазначених повітряних суден і відповідних федерацій та асоціацій.
Видача дозволів на виконання польотів з метою засвідчення льотної придатності, а також контроль за підтриманням льотної придатності у процесі експлуатації зазначених у цій статті повітряних суден здійснюються в порядку, передбаченому правилами, встановленими уповноваженим органом з питань цивільної авіації.8. Эта поправка - моя личная гордость
. Удалось убрать из статьи 45
Організація польотів очень вредный пункт, который в проекте был 5-м:
Забороняється виконання польотів цивільних повітряних суден на несертифіковані аеродроми та злітно-посадкові майданчики, на які не видано відповідного допуску.
Умови та правила здійснення посадок цивільних повітряних суден під час виконання авіаційних робіт або виконання приватних польотів в межах України встановлюються авіаційними правилами України.Депутаты Шиянов и Воротнюк, летающие на своих вертолетах, с готовностью поддержали меня на заседании рабочей группы в Верховной Раде.
9. С пункта 5 статьи 50
Заборони та обмеження до власника свідоцтва мы долго смеялись
, но решили его не трогать, так как его не вносили. Этакий анекдот в этом большом и скучном тексте. Получается, что пилот АОН
ИМЕЕТ ПРАВО ! летать лишь с действующим медицинским сертификатом:
Пілот авіації загального призначення має право виконувати польоти за наявності чинного медичного сертифіката.10. Очень важный момент нового ВК теперь статья 69
Приаеродромна територія. Будівництво на приаеродромній території защищает от застройки не только аэродромы, но и ЗПМы. Ключевые слова в пункте 4:
Інформація про розміри приаеродромної території доводиться експлуатантом аеродрому або постійного злітно-посадкового майданчика чи уповноваженою ним особою до відома відповідних органів місцевого самоврядування, на території здійснення повноважень яких знаходиться земельна ділянка, яка повністю чи частково належить до приаеродромної території. Розмір приаеродромної території залежить від розмірів аеродрому та визначається авіаційними правилами України. История связанная с этим пунктом случилась забавная. Я, начиная с первого заседания рабочей группы, начал отстаивать идею защиты приаэродромной территории ЗПМ на уровне аэродромной, предлагая внести дополнения к разным пунктам этой статьи, но управление аэродромов встало на дыбы. Они говорили что их затаскают по судам при возникновении конфликтов вокруг ЗПМов. Мол, найдутся ушлые бизнесмены, которые смогут оформить ЗПМ (интересно с чьей помощью? Не тех же аэродромщиков?
) в середине дачного поселка, а потом через суды заставят снести все вокруг. Я же доказывал, что наоборот эта статья защитит те ЗПМ, которые могут застроить ушлые бизнесмены-строители. Аэродромщики уперлись, этот вопрос поднялся до уровня первого зама Гречко Александра Васильевича и вот мы сидим напротив аэродромщиков в его кабинете и почти ругаемся. А Александр Васильевич, тем временем, внимательно прочел всю статью и потом вслух озвучил 4-й пункт и спросил меня "Что Вас в ней не устраивает?" В следующий момент я повеселел
и сказал "Устраивает все! Спасибо Александр Васильевич за внимательное прочтение"
Это еще не все. В понедельник продолжим.