Ну вот, как и обещал в Черкассах, нашел время для анализа этого документа. Увидел в нем как положительные моменты, так и отрицательные. По моему отрицательных там больше. Теперь по порядку:
3.4.4. У разі виконання польотів цивільних повітряних суден поза межами контрольованого повітряного простору ОПР заявки на використання повітряного простору не подаються, крім польотів, що виконуються:
з використанням спеціально встановлених зон (резервування повітряного простору);
у межах ATCZ та ATCA;
у межах зони з особливим режимом використання повітряного простору, крім її частини що межує із забороненою зоною;
з перетином державного кордону.
за потребою користувача повітряного простору.
3.4.5. Заявкою на використання повітряного простору для виконання польотів за маршрутом є поданий план польоту, крім польотів, що виконуються за спеціально встановленими маршрутами визначеними інструкціями з виконання польотів.Это хорошо. В отличие от действующей постановы, нет ограничения высоты полета без заявок, которая сейчас 1500 м над уровнем моря.
3.4.5. Заявкою на використання повітряного простору для виконання польотів за маршрутом є поданий план польоту, крім польотів, що виконуються за спеціально встановленими маршрутами визначеними інструкціями з виконання польотів.Это тоже полезный пункт. Он однозначно определяет что такое заявка.
3.4.8. У разі подання плану польоту з повітря, він подається до відповідного органу ОПР, відомчого органу УПР у такий час, щоб гарантувати його отримання зазначеними органами ОПР/УПР не пізніше ніж за 10 хвилин до прольоту запланованого пункту входу у:
відповідний диспетчерський район, CTR;
у ATCZ та ATCA;
точки перетину маршруту ОПР.
Перетин меж CTR, TMA, СТА та меж ATCZ, ATCA здійснюється за диспетчерським дозволом органа ОПР або з дозволу відомчого органу УПР на підставі поданого плану польоту з повітря.
Орган ОПР, відомчий орган УПР, який прийняв план польоту з повітря, доводять його до відповідних органів ОПР/УПР за маршрутом польоту повітряного судна, а також до Украероцентру та до органів управління Повітряних Сил ЗС України.Это отличный пункт! Он позволяет заходить в контролируемое воздушное пространство, активные зарезервированные зоны и пересекать активные маршруты подав план полета с воздуха, т.е. запросившись по радио.
На этом плюсы заканчиваются и начинаются минусы.
Дозвіл на виконання польотів видається:
1) Державіаслужбою України:
внутрішніх та міжнародних регулярних польотів з посадкою (вильотом) в Україні (з України);
міжнародних нерегулярних польотів цивільних повітряних суден з посадкою (вильотом) в Україні (з України);
внутрішніх нерегулярних польотів цивільних у контрольованому повітряному просторі ОПР;
польотів повітряних суден, що виконують рейси літери "А";
польотів державних повітряних суден з посадкою на аеродроми цивільної авіації;
польотів цивільних повітряних суден з посадкою на аеродроми державної авіації за погодженням з відповідними відомствами;
демонстраційних польотів;
польотів для проведення авіаційних робіт;
польотів для проведення аерофотозйомки цивільними повітряними суднами за погодженням з Генеральним штабом ЗС України;
польотів на пілотованих повітряних кулях, легких, надлегких повітряних суднах та повітряних суднах аматорської конструкції у контрольованому повітряному просторі ОПР;
міжнародних польотів іноземних безпілотних цивільних повітряних суден за погодженням з Генеральним штабом ЗС України;
2) Генеральним штабом ЗС України:
внутрішніх та міжнародних польотів державних повітряних суден України та іноземних держав;
транзитних міжнародних польотів державних повітряних суден України та іноземних держав;
внутрішніх польотів у межах зони з особливим режимом використання повітряного простору, крім її частини, що межує із забороненою зоною, після отримання дозволу Адміністрації Держприкордонслужби;
польотів за Договором з відкритого неба за погодженням з Державіаслужбою України;
польотів державних повітряних суден для проведення аерофотозйомки.
Это плохо. По моему мнению, те случаи что в тексте подчеркнуты, не нужны. Что может проверять Державиаслужба выдавая эти дозвилы? Действуют ли пилотское и документ летной годности со страховкой? Так я подам заявку на чужой самолет и другого пилота, получу дозвил и полечу по заявке (хоть за границу) на самолете без регистрации. Все равно даже в международном аэропорту диспетчер не рассматривает номер регистрации на борту и не проверяет пилотского. Нельзя заменить работу авиационного инспектора бюрократическим геморроем. Не говоря уже о полетах в Украине иностранных ВС. И еще какое то абсолютно ненужное заклинание про сверхлегкие и так далее, как будто они не гражданские ВС и к ним не относится авиационное законодательство.
3.6.3. Дозвіл на використання повітряного простору надається Украероцентром на підставі відповідної заявки на використання повітряного простору, в тому числі через відповідний Центр ОрПР.Еще один дозвил.
Он и сейчас есть, но в чем его смысл?
3.6.4. Рішення про надання дозволу на використання повітряного простору для виконання польотів повітряними суднами у контрольованому повітряному просторі ОПР, які не обладнані засобами вторинної радіолокації приймається Украероцентром за погодженням з відповідними органами ОПР.То же ничего хорошего. Такое впечатление, что у нас настолько перегруженное контролируемое ВП, что без дорогого транспондера ну ни как нельзя. Если, допустим, в Борисполе интенсивное движение, то указать в АИПе аэропорта, что туда нельзя без транспондера, а в остальные, как Ивано-Франковск например, пусть летают без него.
3.6.7. Користувач отримує інформацію щодо дозволу на використання повітряного простору за запитом відповідними каналами зв'язку, мережею передачі даних або з використанням інтернету.
3.6.8. Запит про умови використання повітряного простору для провадження діяльності, не пов'язаної з виконанням польотів за маршрутами ОПР, робиться користувачем до відповідного Центру ОрПР після отримання відповідного дозволу не пізніше ніж за 1 годину до запланованого початку діяльності.
У разі виконання польотів цивільними повітряними суднами поза межами контрольованого повітряного простору ОПР запит про умови використання повітряного простору користувачами не здійснюється, крім польотів, що виконуються з використанням спеціально встановлених зон (TSA/TRA).
Здесь мне не понятно.
Каким образом этот запрос на использование ВП послать и получить ответ на него за 10 минут перед входом в контролируемое ВП? За этот промежуток времени еще нужно дать достаточно информации диспетчеру (план полета) и получить разрешение на вход в зону.
4.31. Інформація щодо відповідних обмежень використання повітряного простору поза межами контрольованого повітряного простору ОПР надається за запитом екіпажам повітряних суден органами ОПР, що здійснюють польотно-інформаційне обслуговування, та за допомогою технічних засобів, що забезпечують постійну (циркулярну) трансляцію на встановлених радіочастотах та мережею електрозв’язку.
Екіпаж повітряного судна, що виконує політ поза межами контрольованого повітряного простору ОПР повинен щопівгодини прослуховувати таку трансляцію, а у разі відсутності радіозв’язку – отримувати цю інформацію за допомогою мереж електрозв’язку.А вот это вообще уже хрень.
Я понимаю, что это мечта одного пилота, который очень любит поговорить по радио в пространстве G и летает с постоянно включенным транспондером. Но как это выполнить? Радиосвязи устойчивой по всей территории нет, да и та что есть с высоты 600 м. Интересно, как это будут делать пилоты АН-2 на гоне над полем? Пользоваться телефоном в полете летя на мотодельте, я бы не рекомендовал даже авторам этой идеи. А не вышел на связь через полчаса (а скорее всего тебя не услышал одесский ПИО в районе Баштанки) и на тебе - готовый нарушитель Правил использования ВП.
5.3. Підставою для перетинання державного кордону цивільними та державними повітряними суднами, що виконують міжнародні польоти з посадкою (вильотом) на (з) території України, є дозвіл Державіаслужби України або Генерального штабу ЗС України відповідно.Опять этот дозвил! Во многих странах достаточно флайт-плана.
5.11. У межах зони з особливим режимом використання повітряного простору, крім її частини, що межує із забороненою зоною, польоти всіх типів повітряних суден провадяться лише з дозволу Генерального штабу ЗС України та Адміністрації Держприкордонслужби.Этот дозвил и сейчас полный абсурд, но его тащат в будущее. Почему не достаточно флайт-плана?
5.14. Польоти надлегких повітряних суден, конструкція яких не передбачає обладнання засобами радіозв'язку, у межах зони з особливим режимом використання повітряного простору здійснюються виключно в межах зони польотів, що визначена в інструкції з виконання польотів на аеродромі (ЗПМ, вертодромів). Перетинання державного кордону України надлегких повітряних суден, конструкція яких не передбачає обладнання засобами радіозв'язку здійснюється за спеціально виділеннями маршрутами ОПР для перетинання державного кордону.От этого текста, что подчеркнут, я вообще тащусь! Выходит, что ультралайты наделены особой привилегией пересекать границу без радиосвязи!
А потом без нее лететь в международный аэропорт? Или типа залететь в Польшу и вернутся. У себя ничего не нарушил, а поляки пусть попробуют достать.
Продолжение следует...