А.ВЕГГЕР писал(а):
Цитата:
For the stiffeners, carbon fiber braided structures were designed and fabricated into composite parts using resin transfer process. It took over 10 years before these structures were certified to be flight worthy!...
In 1990s, the through-thickness stitching of graphite preforms was selected to fabricate a 12.8 m-long full-scale composite wing box. Braided fuselage frames and window-belt reinforcements, woven/stitched lower fuselage side panels, stitched multiaxial warp knit wing skins, and braided wing stiffeners were also fabricated.2-D and 3-D braids were used to create stiffeners, frames, and beams with complex cross sections. Figure 27.3 shows the all-composite aircraft wing by stitching of braided stiffeners on multiaxial warp knit skin structure which fully demonstrated textile preforming as a pathway to low-cost structural composites.
В переводчике это выглядит так, словно "и присела бабушка, и связала бабушка внучку самолёт".

Хотя, с другой стороны, а почему бы и нет? Хочу цельновязанный самолёт!
А.ВЕГГЕР писал(а):
Сегодня я нашел нечто что сможет нам не просто помочь а сделать весь наш проект очень простым и дешевым Итак давайте посмотрим что это
Вот же извращенцы!

Видел этот проект ещё рисующим аэрографом на стене. Додумались фрезу подцепить.

Андрей, с Вашей фантазией и энергией я бы озадачился вязальным автоматом для вязки частей самолёта из пропитанных карбоновых нитей (прядей). Не надо будет никаких вакуумов, а запекание будет производиться подогревом герметично закрытого бокса. То есть Ваша бизнес-идея с боксом станет ещё проще: грузим катушки с нитью, заливаем химию, подаём питание, грузим программу - и процесс пошёл. Даже в бокс не надо будет заходить.