yuriydnepr писал(а):
А ты готов доказать свою правоту только при определённых условиях, при согласии оппонента?
Ну приблизительно такого ответа я и ожидал... Нет конечно. Я готов доказать свою правоту в любом случае. Но по этому ответу понял, что извиняться ты не намерен. Ок. Это тоже характеризует.
yuriydnepr писал(а):
И откуда тебе известно - какие РЕАЛЬНЫЕ вещи я делаю или не делаю?
По твоим ответам... Английского я так понял нет и лицензии JAR тоже. Это именно те реальные вещи, о которых я спрашивал.
Тема крукард полностью исчерпана. Без "то ли". Но ошибки свои ты признавать не умеешь, потому и выдавить из себя "был неправ" не можешь.
А теперь по JAR FCL.
Итак. Я не буду приводить все страницы, лишь выдержки приведу, страницы сам найдешь.
JAR–FCL 1.016 Credit given to a holder of a licence issued by a non-JAA State(a) An applicant for a JAR–FCL licence and IR, if applicable, already holding at least an equivalent licence issued in accordance with ICAO Annex 1 by a non-JAA State shall meet all the requirements of JAR–FCL, except that the requirements of course duration, number of lessons and specific training hours may be reduced.
The Authority may be guided as to the credits to be granted on the basis of a recommendation from an appropriate training organization.
Так вот...
may be reduced значит МОГУТ быть уменьшены. Но это не значит, что ДОЛЖНЫ (should or must).
"
The Authority may be guided as to the credits" Авиационные власти МОГУТ уменьшить количество экзаменов, летных часов и т.д. Но не ДОЛЖНЫ. Следовательно, они действуют на своё усмотрение. Именно поэтому, я разговаривал на эту тему с представителем авиационных властей, а не курсантами школ.
Уже по этому пункту можно заставить (и это повсеместно делается) сдавать ВСЕ экзамены.
Идем дальше. В документе, который ты привел присутствуют следующие условия валидации:
Appendix 2 to JAR-FCL 1.015
Conversion of a PPL issued by a non-JAA Member State to a JAR-FCL PPLThe minimum requirements for the conversion of a private pilot licence issued by a non-JAA Member State to a JAR-FCL licence are:
(a) the applicant shall hold a licence issued in accordance with ICAO Annex 1
(b) the applicant shall hold at least a JAR-FCL Class 2 medical certificate
(c) to hold R/T privileges acceptable to the Authority
(d) the applicant shall comply with the flying experience requirements set out in the table below
National licence held
Current and valid national ICAO PPL
Experience requirement
›100 hours as pilot of aeroplanes
Any further JAR-FCL requirements
(a) Pass a written examination in Air Law and Human Performance and Limitations
(b) Pass the PPL skill test as set out in Appendix 1 to JAR-FCL 1.130 and 1.135 and Appendix 2 to JAR-FCL 1.135
(c) Fulfil the relevant requirements of Subpart F

Итак. В таблице перечислены требования, которым должен удовлетворить пилот. Только после удовлетворения ВСЕХ требований, ему выдадут лицензию. Обращаю внимание на пункт (b) требований JAR FCL.
Привожу ниже требования, на которые ссылается этот пункт:
Appendix 1 to JAR–FCL 1.130 & 1.135
Theoretical knowledge examination and skill test for the PPL(A)THEORETICAL KNOWLEDGE EXAMINATION
1 The procedures for the conduct of the PPL examination will be determined by the Authority. This examination shall be in written form and may be taken on one or more days at the discretion of the Authority and shall comprise nine Subjects as indicated below. There shall be a total of at least 120 questions. An examination paper may cover several subjects:

Subject
Air Law and ATC Procedures
Aircraft General Knowledge
Flight Performance and Planning
Human Performance and Limitations Subdivision of times is at the discretion of the Authority
Meteorology
Navigation
Operational Procedures
Principles of Flight
Communications
Total

Так вот. Согласно этого приложения, пилот должен сдать ВСЕ экзамены, которые перечислены в таблице. Именно на этот пункт и ссылался поляк.
Твоя же ошибка Юра, что ты прочитал ТОЛЬКО пункт (a).
Вот в принципе и всё. Кто следит за нашей перепиской, разберется где ЛОЖЬ, и была ли она в моих словах.
Мне же интересно, после вышеприведенных аргументов, ты поступишь так же как Хазан или по другому....