S.Ryzhyy писал(а):
Есть кому спасти человечество

Прости,Серёга,но здесь ты как раз просто пальцем в небо на двести процентов.Эта страшилка - для обсуждений на кухне.На сегодняшний момент ситуация как раз обратная - испытывая серьёзнейший дефицит квалифицированных лётных кадров и учитывая планируемый рост объёма перевозок и соответственно - провозных ёмкостей великий Китай интенсивно высасывает лётный персонал из всех доступных ему внешних источников - за последние пару лет в Китай из Украины по моим сведениям - могу ошибаться - ушло не мене двух десятков пилотов - причём не каких-нибудь "пионэров-повитроплавцив" а не ниже уровнем,чем, скажем, командир 737NG или 767 или 320.Ушли если не лучшие, то уж не худшие по крайней мере точно.Кто-то ушёл в Корею,кто-то во Вьетнам.Да что там далеко за примерами ходить - из недавнего
Цитата:
Есть хорошее предложение о работе от китайских авиалиний. Требуются первые пилоты с опытом полетов на B737. Базовая ЗП 13000 $ в месяц\+бонусы и оплата переработки. Перелет, оформление визы за счет работодателя. Предоставляется служебное жилье.
Совсем недавно конкурсный отбор китайцы собирались проводить и в Киеве - кажется,в прошедшем октябре.результатов его не знаю, но совершенно очевидно, что - вряд ли оттуда - скорее - туда.
http://www.flightglobal.com/news/articl ... ll-378034/China may be recruiting airline captains in their thousands from abroad, but it fully expects to provide the next generation of commanders from its own citizens. The rapid growth of the country's airline sector and the simple reality of the time required to gain the experience needed for the left-hand seat mean that China does not have enough qualified captains to meet its carriers' needs. However, a rapid ramp-up of training provision is ensuring a steady pipeline of young recruits to the right-hand position.
The country will have a requirement for 40,000 pilots by 2015, up from 24,000 in 2010, says the Civil Aviation Administration of China (CAAC). This represents an average annual growth of 11%, or 3,200 pilots for each of the five years. Boeing, looking ahead even further in its 2012 forecast, says that China will need 71,300 pilots and 99,400 technicians up to 2030.
"Some airlines are already experiencing delays and operational interruptions because they don't have enough qualified pilots," says Bob Bellitto, global sales director for Boeing Flight Services. "Surging economies in the region are driving travel demand. Airlines and training providers need new and more engaging ways to fill the pipeline of pilots and technicians for the future."
Civil Aviation Flight University of China (CAFUC), a state-owned pilot training school, has 8,000 full-time students, including cadet pilots. To meet the growing demand from the airlines, it plans to train another 2,000 cadets in the coming years, says the institution.
Privately owned schools and airlines are also trying to fill the gap, both on their own and via joint ventures with foreign companies.
One of these is the Hainan Aviation Academy (HNAA), a joint venture between Hainan Aviation Group, Montpellier-based ESMA Aviation Academy and two investment companies. Hainan Aviation Group is a subsidiary of the HNA Group, which owns Hainan Airlines and Hong Kong Airlines.
The HNAA signed a partnership agreement in March with Singapore's ST Aerospace Academy (STAA) to send 50 of its cadets to undergo high performance aircraft training (HPAT). The cadets will attend a four-week ground school in Yichang, followed by two weeks of flying training in Singapore.