Давайте процитируем полностью и внимательно прочтём статьи 42 и 44 Воздушного кодекса:
Цитата:
Стаття 42. Льотна придатність повітряних суден
1. Льотна придатність повітряного судна встановлюється шляхом
сертифікації типової конструкції виробу авіаційної техніки, що є
первинним визначенням льотної придатності.
2. Льотна придатність екземпляра повітряного судна
забезпечується відповідністю його конструкції, компонентів та
обладнання, що встановлені на ньому, схваленій типовій
конструкції, виконанням заходів з підтримання льотної придатності
та підтвердженням того, що воно перебуває у стані, придатному для
виконання польоту.
3. Система підтримання льотної придатності повітряних суден
встановлюється авіаційними правилами України.
Цитата:
Стаття 44. Льотна придатність екземпляра цивільного
повітряного судна
1. На кожне цивільне повітряне судно, внесене до Державного
реєстру цивільних повітряних суден України, видається відповідно
до авіаційних правил України уповноваженим органом з питань
цивільної авіації сертифікат льотної придатності відповідного
зразка, який засвідчує відповідність його конструкції та
експлуатаційної документації схваленій типовій конструкції, а
також стан придатності повітряного судна до польотів.
2. У разі невідповідності повітряного судна вимогам льотної
придатності уповноважений орган з питань цивільної авіації замість
сертифіката льотної придатності може видати дозвіл на виконання
польотів, якщо встановлено, що повітряне судно здатне безпечно
виконувати основний політ за умови дотримання встановлених
обмежень.
Перелік умов, за яких може бути видано дозвіл на виконання
польотів, установлюється авіаційними правилами України. На таких
повітряних суднах не дозволяється здійснювати комерційні
перевезення багажу, вантажу, пошти та пасажирів і виконувати
авіаційні роботи за плату, наймом або договором чартеру та
проводити навчання.
На імпортоване в Україну повітряне судно, що планується
використовувати в авіації загального призначення, маса якого не
перевищує 5700 кілограмів для літаків та 3180 кілограмів для
гелікоптерів і типова конструкція якого сертифікована
уповноваженим органом держави-розробника або спеціалізованою
установою, видається дозвіл на виконання польотів без схвалення
його типової конструкції уповноваженим органом з питань цивільної
авіації за умови позитивного висновку зазначеного органу про
можливість та умови його експлуатації і подання уповноваженому
органу з питань цивільної авіації необхідної інформації для видачі
такого висновку та забезпечення нагляду.
3. У разі виконання польоту в повітряному просторі інших
держав експлуатант повітряного судна, на яке видано дозвіл на
виконання польотів, перед початком польоту має отримати дозвіл
відповідних уповноважених органів цих держав.
4. Цивільне повітряне судно в разі застосування до нього
вимог щодо шуму на місцевості та емісії шкідливих речовин
авіаційних двигунів повинно бути сертифіковане на відповідність
авіаційним правилам України.
5. З метою встановлення відповідності повітряного судна
нормативам у сфері захисту навколишнього природного середовища
уповноважений орган з питань цивільної авіації видає сертифікат
повітряного судна щодо шуму на місцевості.
6. Сертифікація планерів, дельтапланів, надлегких літальних
апаратів, інших повітряних суден спортивного призначення,
повітряних суден аматорської конструкції, аеростатичних апаратів
та допоміжних пристроїв, що впливають на безпеку польотів,
здійснюється установою, визначеною уповноваженим органом з питань
цивільної авіації, за участю розробника зазначених повітряних
суден і відповідних федерацій та асоціацій.
Видача дозволів на виконання польотів з метою засвідчення
льотної придатності, а також контроль за підтриманням льотної
придатності у процесі експлуатації зазначених у цій статті
повітряних суден здійснюються в порядку, передбаченому правилами,
встановленими уповноваженим органом з питань цивільної авіації.
Теперь внимательно читаем п.2 статьи 44:
" 2. У разі невідповідності повітряного судна вимогам льотної
придатності " и далее.
Что это значит?
Требования лётной годности определены в статье 42.
Следовательно, возможны следующие несоответствия этим требованиям, по пунктам, в соответствии с пунктами статьи 42:
1. Соответствие лётной годности
не установлено изначально
(конструкция данного ВС не сертифицирована, как типовая).
2. Соответствие лётной годности
не обеспечено, то есть:
а)
имеется несоответствие конструкции, компонентов и оборудования, установленного на ВС, одобренной типовой конструкции (что-то не так с железом, что-то добавили лишнее или сняли необходимое с ВС)
либо
б)
не выполнены мероприятия по поддержанию лётной годности (что-то не так с работами по обслуживанию, не выполнены какие-либо из сервисных бюллетеней или директив лётной годности)
либо
в)
нет подтверждения, что ВС находится в состоянии, пригодном для выполнения полёта (что-то не так с бумагами, нет сертификата передачи в эксплуатацию)
3. Система поддержания лётной годности
не установлена авиационными правилами Украины (не приняты все необходимые ПАРТы).
При любом из указанных несоответствий вместо выдачи сертификата лётной годности ДАС может выдать Дозвил на выполнение полётов, если её специалистами установлено, что ВС может безопасно выполнять полёты, при условии соответствия ВС требованиям, определяемым самой ДАС и при условии его некоммерческой эксплуатации, см. далее по тексту.
Написано достаточно элегантно, предусмотрено буквально всё, включая возможность выполнения полётов типовыми ВС в случае задержки принятия ПАРТов, а также возможность эксплуатации типовых ВС с изменениями конструкции или отсутствием сертифицированного обслуживания в Украине по правилам для аматорских ВС.
Это достаточные законные основания для допуска ДАС аматорских ВС к полётам.В чём проблема?
Кто криво прочёл ВК и подставил прокуратуру?